1 måned siden
annonse-ID: 15077439

Ønsker du å bygge din IT karriere i et selskap med store interne muligheter?

Har du teknologisk bakgrunn, fagbrev eller kun en brennende interesse for tekniske løsninger? Vi jobber med en rekke spennende stillinger i Drammensområdet og ønsker å komme i kontakt med deg som ønsker å ta steget inn i IT karrieren!

Informasjon om stillingen

Er du i starten av din IT karriere og ønsker å bli del av et engasjerende og faglig sterkt arbeidsmiljø? Gjennom vår samarbeidspartner ser vi etter engasjerte medarbeidere og flinke folk som kan bygge karriere i et anerkjent selskap. Her vil du få muligheten til å bygge deg opp faglig samt på personlig basis. Vi har troen på mennesker som har troen på teknologi!

Eksempler på roller vi ser etter kandidater til:

Teknisk supportmedarbeider

1.linjesupport hvor du og teamet jobber med løsninger for en stor kunde i deres eget miljø. Kunden i den andre enden er avhengig av deg og din kompetanse for å få flyt i sin arbeidshverdag.

  • Prioritere og feilsøke problemstillinger fra kunder i ulike driftsområder
  • Jobbe med Active Directory, Exchange, O365, Citrix og diverse RDM-verktøy
  • Ticket-håndtering i CRM verktøy som inkluderer korrekt registrering og avtalehåndtering
  • Utføre generell support via telefon, chat og mail mot driftskunder

Krav:

  • Har arbeidserfaring utover lærlingtiden
  • Har erfaring med Exchange, VMware, Citrix, Active Directory og Office 365
  • Har fagbrev i IKT-driftsfag eller IKT-servicefag, eller annen relevant utdanning

Driftskonsulent

I denne stillingen vil du hjelpe kunder med tekniske problemstillinger innen ulike driftsområder. Arbeidsoppgavene vil variere og arbeidestempoet er høyt. Kunden i den andre enden er avhengig av deg og din kompetanse for å få flyt i sin arbeidshverdag. Med et ungt og imøtekommende miljø, kan garantere deg mye moro underveis.

Arbeidsoppgavene strekker seg fra overvåkning, telefonoppfølging og saksregistrering. Full opplæring vil bli gitt i systemene vi benytter oss av.

  • Overvåke systemer og varsle ved feil
  • Besvare innkommende telefoner
  • Utgående telefoner for oppfølging
  • Saksregistrering og videresending

Krav:

  • Serviceinnstilt og komfortabel med telefon som arbeidsverktøy
  • Har opparbeidet deg god systemforståelse og generelle datakunnskaper
  • Har gode norsk- og engelskkunnskaper, skriftlig og muntlig

Felles for rollene:

Målet til avdelingene er å løse 90% av alle hendelser ved første kontakt. Din rolle er å være kvalitetsbevisst og en ryddig problemløser som hjelper kunden via fjernstyring, telefon og mail. Du vil være en faglig støtte for teamet og du vil møte varierte problemstillinger. Dersom du har bakgrunn innen eksempelvis drift, sikkerhet, IT-support eller annen erfaring relatert til IT/IKT-feltet ønsker vi gjerne å høre fra deg! Vi ser i tillegg etter deg som har en brennende interesse for IT, men kanskje ikke har hatt muligheten til å få benyttet deg av disse i et profesjonelt miljø - enda.

Dette er en mulighet til å bygge egen karriere og forme din spisskompetanse etter det tekniske feltet av din interesse!

Vi søker deg som

Plettfri uttømmende vandel er absolutt. Har du ikke det er det ingen mulighet for disse rollene. I tillegg er det krav om gode norsk- og engelskkunnskaper, skriftlig og muntlig.

Som person ser du løsninger som andre ikke ser og motiveres av teknisk utfordrende arbeidsoppgaver. Det vil legges vekt på dine personlige egenskaper i denne stillingen. Her trenger vi en person som med liten innsats kan opprette kontakt med nye brukere og er komfortabel i sosiale situasjoner på jobben. Du tar ansvar for å drive egne oppgaver mot mål og løfter oppmerksomheten mot andres behov, samt viser villighet og evne til å hjelpe. Du er serviceorienteret, og oppnår eller overgår brukeres forventninger gjennom kommunikasjon, samt å finne løsninger på behov og problemer.

Kjennskap til blant annet disse systemene vil være en fordel

  • ServiceNow
  • ITIL
  • IBM OMNIbus
  • Systen Center Operations Manager

Annen informasjon

Til å begynne med ønsker vi CV og søknad tilsendt hvor du skriver kort om deg selv, så tar vi kontakt med deg over telefon om grunnkravene oppfylles. Her ser vi nærmere på systemkunnskap, interesser og ambisjoner. Deretter kan vi ta en titt på hvilke stillinger som er tilgjengelig. Om det ikke er noen prosesser i umiddelbar nærhet vil du få statusoppdateringer hver 14 dag om hvordan ting ser ut også tar vi det derfra.

  • Oppstart: Avhengig av hvor du kan passe inn vil oppstart variere. Vi ser hovedsaklig for oss en oppstart i løpet av september/oktober.
  • Arbeidsomfang: Fulltid. Du blir fast ansatt hos Academic Work på oppdrag hos vår kunde.
  • Plassering: Drammen
  • Kontaktinformasjon: Denne bemanningsprosessen er utført av Academic Work.

Utvelgelsesprosessen vår skjer fortløpende, og annonsen kan bli stengt før rekrutteringsprosessen er avsluttet dersom vi har satt i gang med screening eller intervjuer.

Søk her!