1 måned siden
annonse-ID: 15077684

Sulten på en karriere innen telecom-bransjen? eRate søker deg som teknisk kundekonsulent med på laget!

Kort informasjon

By:
Oslo
Omfang:
Heltid
Type stilling:
Rekruttering
Start dato:
Etter avtale
Andre:
Fulltid, fast ansettelse hos eRate

På jakt etter en utfordring hvor du kan utvikle deg og jobbe med hele verdikjeden til en mobiloperatør? Hos eRate vil du få spennende oppgaver og ansvarsområder som gir deg god innsikt og kunnskap om telecom-bransjen! Vi gleder oss til å se deg skape gode kundeopplevelser i rollen som teknisk kundekonsulent hos oss og bidra til å skape konkurransekraft for våre kunder!

Informasjon om stillingen

I eRate tilrettelegger vi for at markedsaktører kan etablere seg som mobiloperatør. Vi har systemene, platformene og kompetansen som kreves for å dekke hele verdikjeden til en mobiloperatør! Nå ønsker vi å ha med deg på laget for eRates videre vekst!

eRate vokser og vi trenger en positiv og serviceorientert kollega for teknisk kundesupport til vårt Support og Operations Team. Hos oss vil du være kundens tredjelinjesupport og bistå våre kunder over telefon og via vårt kundestøttesystem, i tillegg til overvåkning og monitorering av våre systemer. Rollen som teknisk konsulent vil gi deg muligheten til å utvikle dine tekniske ferdigheter og bli del av et engasjert team her i eRate!

Når du starter hos oss så vil du få en svært grundig opplæring i alle våre systemer og tjenester. Her vil du selvsagt kunne støtte deg mye på dine nye kollegaer.

Skjalg vil være din nærmeste leder. Han har jobbet her i snart 15 år og har dette å si om hverdagen: "Det som er spennende er at det er et selskap som har utviklet seg enormt, alltid nye kompetanseområder og utfordringer, det er alltid noe nytt å bryne seg på."

Sammen med Skjalg vil du tre inn i et team som består av 5 kollegaer i dag. I gruppen er det kollegaer med mye og mindre erfaring, men det er aldri en følelse av at noen er over eller under. Vi er svært likestilte i hverdagen og det er en høy grad av samarbeid i gruppen, med en veldig lav terskel for å spørre hverandre.

Arbeidsoppgaver

  • Være vår førstelinje for innkommende henvendelser fra våre mobiloperatører.
  • Support og drift av våre støttesystemer som Customer Care GUI, Min side, Min Bedrift etc.
  • Opplæring av våre kundene.
  • Konfigurasjon av produkter, prisendringer og analyse av disse.
  • Proaktiv overvåking på våre systemer og initiere handling hvis alarmer på disse starter.
  • Databaser og SQL. Du vil få tilgang til Oracle databaser og utføre handlinger i denne. Opplæring vil bli gitt.
  • Delta i og gjennomføre fakturering etter rutine.
  • Proaktivt følge opp porteringer, provisjoneringer og feilmeldinger.
  • Svare på henvendelser fra våre kunder (operatørene) om datastruping, priser, fakturering, dekningsutfordringer, porteringer osv...

Vil tilbyr deg

  • Et miljø med enkle prosesser og vennskapelige kollegaer
  • God kantine, konkurranse dyktig lønn
  • En fleksibel, hybrid arbeidshverdag
  • En svært god opplæring hvor du får en unik innsikt i telecom-bransjen og lærdom innen IT- operations prosesser
  • Kontinuerlig og bred kompetanseheving gjennom alle aspekter ved en IT- bedrift
  • Et globalt konsern med store karrieremuligheter

Vi søker deg som

  • Gjerne har en relevant utdannelse innenfor IT. Erfaring vil kompensere for manglende utdannelse.
  • Kjennskap til eller erfaring fra en mobiloperatør, gjerne fra support- eller kundeserviceroller
  • Det er en fordel om du har kjennskap til databaser og SQL, men dette er ikke et krav
  • Har gode skriftlige og muntlige kommunikasjonsevner, både på norsk og engelsk.
  • Ønsker å være en del av og bidra til et godt og positivt arbeidsmiljø.
  • Er selvstendig, serviceorientert og strukturert. Du har god evne til å være løsningsorientert og samarbeidsvillig i kontakt med kunder og kollegaer.

Annen informasjon

  • Oppstart: Etter avtale
  • Arbeidsomfang: Fulltid, fast ansettelse hos eRate
  • Plassering: Innspurten 15, Oslo.
  • Kontaktinformasjon: Denne rekrutteringsprosessen er utført av Academic Work. eRate har bedt om at alle spørsmål gjeldene stillingen blir håndtert av Academic Work.

Utvelgelsesprosessen vår skjer fortløpende, og annonsen kan bli stengt før rekrutteringsprosessen er avsluttet dersom vi har satt i gang med screening eller intervjuer.

Informasjon om bedriften

eRate tilrettelegger for at markedsaktører kan etablere seg som mobiloperatør. eRate har alt av nødvendige tjenester og trafikkavtaler, bl.a. med Telenor, for at kundene kan ha fokus på markedsføring, salg og kundeopplevelse. eRate har egen plattform for kundehåndtering og fakturering (Customer Care and Billing), og håndterer alt fra produktutvikling til daglig drift av forretningsstøttesystemer. Kundene selger våre produkter og tjenester under egne merkevarenavn til egne kunder. Flere kjente merkevarer er tilrettelagt som mobiloperatører gjennom eRate. Når du starter hos oss så vil du få en svært grundig opplæring i alle våre systemer og tjenester. Her vil du selvsagt kunne støtte deg mye på dine nye kollegaer.

Selskapet ble etablert i 2005, og har hatt en spennende vekst siden. eRate har blant annet vært Gaselle bedrift 5 år på rad. Vi betjener kunder i Norden, men med hovedfokus i Norge. Selskapet eies av Telavox AB som har sitt hovedkontor i Malmø. eRate er lokalisert på Helsfyr i Oslo og er totalt 49 ansatte. I 2022 vil eRate nå en omsetning på rundt 800MNOK.

Søk her!